
Eğitim Felsefemiz!
Mantık, tüm bilimlerin kullandığı, doğru düşünmenin ilkelerini belirleyen bir düşünme sistemidir. Bilim ve teknolojinin her alanında mantık ve mantıksal akıl yürütme ilkelerinden yararlanılır. Bu ilkeler sadece sayısal değil sözel alanda da düşünce biçimimizi derinden şekillendirir.
Fikir ve kavramlar arasında doğru bağlar kurma, doğru çıkarımlara ulaşma, tümevarım, tümdengelim, akılcı tartışma, eleştirel düşünce ve tutarlılık gibi önemli başlıklar bu dersin konuları arasındadır. Bu nedenledir ki, çocuklarımıza mantıksal akıl yürütme becerisi ve bilgisi kazandırmak öncelikli eğitim hedeflerimizden birini oluşturuyor.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Bir çocuğun dünyasını tanımak şüphesiz ki süresi, limanları belli olmayan yolculuklardan biridir. Yağmurun ardından göz kırpan gökkuşağı gibi, birbirinden farklı ve renkli deneyimleri yolculuklarını aydınlatır. Gökkuşağının her rengini yaşayan değerli öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerinin farkında olmak ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak onları desteklemek rehberlik servisinin temel ilkeleri arasındadır. Öğrencilerimizin sadece akademik başarılarına odaklanmak yerine çağdaş rehberlik anlayışıyla birlikte sosyal başarılarına da odaklanmanın adımları sağlamlaştıracağı gözden kaçırılmamalıdır. Bu nedenle tüm öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri bireyi tüm yönleriyle tanımayı hedeflemektedir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi olarak temel amacımız öğrencilerin fiziksel, bilişsel ve duygusal değişimlerine tanıklık ederken onların çevreye uyum sağlaması, problemlerine çözüm üretebilmesi, kendini tanıması, kendine güven duyması, ulusal ve küresel değerler sistemini oluşturması ve diğer insanlarla iletişim kurmasına yardımcı olmaktır. Öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini saptamak ve geliştirmesine yardımcı olmak, özgüvenlerini geliştirici çalışmalarda bulunmak, insan ilişkilerinde başarılı olmalarını sağlamak, öğrenci-öğretmen-veli üçgeninin işbirliği içinde kurulması ve geliştirilmesi Yeşilköy Okulları Rehberlik Servisi olarak temel hedeflerimiz arasındadır.
Altın Oran Modeli / Sistemi
Matematik ve sanatta bir bütünün parçaları arasında uyum açısından en ideal boyutu ifade eden geometrik ve sayısal bağıntının (1.618) tarihi eski Mısır’a kadar dayanıyor. DNA’mızdan deniz kabuklarına, elementlerden uzayın derinliklerine pek çok şeyde ideal uyumu ve dengeyi ifade eden bu orantıyı görmek mümkün.
Buna “altın oran” adını veren ve 1492 yılında “Vitrivius Adamı” adlı çalışmasıyla bunu insan vücudunda ilk resmeden Rönesans’ın dâhilerinden Leonardo da Vinci’dir. Eğitim modelimizi kurarken “Altın Oranın“ çağrıştırdığı mükemmellik kadar; bize ilham veren Leonardo da Vinci’nin aynı anda çok başarılı bir bilim insanı, ressam, müzisyen ve filozof olmasıdır. Leonardo’nun çok yönlülüğü ve farklı alanları kişiliğinde birleştirmesi insanın potansiyeli ve eğitim sistemimizin nasıl olması gerektiğine dair çok önemli ipuçları içeriyor.
Yeşilköy Okulları olarak bizler de çocuklarımızın tek boyutlu değil, çok yönlü, değişik disiplinlerden beslenen bir eğitim sürecinden geçmeleri gerektiğine inanıyoruz. Dengeli, sağlıklı, yaratıcı ve düşünsel yönden zengin kuşakların ancak böyle yetişeceğine inanıyoruz. Eğitimde Altın Oran adını verdiğimiz bu model de çocuklarımıza sadece etkili bir yabancı dil öğretmekle kalmıyor, bilim, sanat ve felsefe ile bütünleşik çok zengin bir eğitim ortamı sunuyoruz. Modelin etkili sonuçlarını ve başarısını yakından görmeniz için okulumuza uğramanız yeterli.
Mantıksal Akıl Yürütme Süreçleri Dersi!
En doğru çıkarımlarda bulunmak. İster sayısal olsun ister sözel..
Mantık, tüm bilimlerin kullandığı, doğru düşünmenin ilkelerini belirleyen bir düşünme sistemidir. Bilim ve teknolojinin her alanında mantık ve mantıksal akıl yürütme ilkelerinden yararlanılır. Bu ilkeler sadece sayısal değil sözel alanda da düşünce biçimimizi derinden şekillendirir. Fikir ve kavramlar arasında doğru bağlar kurma, doğru çıkarımlara ulaşma, tümevarım, tümdengelim, akılcı tartışma, eleştirel düşünce ve tutarlılık gibi önemli başlıklar bu dersin konuları arasındadır. Bu nedenledir ki, çocuklarımıza mantıksal akıl yürütme becerisi ve bilgisi kazandırmak öncelikli eğitim hedeflerimizden birini oluşturuyor.
Kaliteli ve keyifli eğitim için optimum ortam!
Çocuklarımızın içinde kaybolmayacakları, ancak iletişim becerilerini çeşitlendirmeye ve sosyalleşmeye imkân verecek sayıda öğrencinin bulunduğu ideal mekânlarda eğitim vermeyi tercih ediyoruz. Optimum sayı ve ebattaki sınıflarımız, spor, oyun ve etkinlik alanlarımızla Yeşilköy Okulları’nda kaliteli, keyifli ve butik bir eğitimi sunuyoruz. Çünkü çocuklarımızın bilişsel ve zihinsel gelişimine verdiğimiz önemi, sosyal ve fiziksel gelişimine de veriyoruz. Her şey çocuklarımızın başarısı için!
Farklılıkları severiz, çünkü biz de farklıyız!
Amaç: Çok boyutlu, donanımlı, her bakımdan dengeli ve sağlıklı gelişmiş, kendisi ve çevresiyle barışık, mutlu ve başarılı bireyler yetiştirmek. Farklılıkları severiz, çünkü biz de farklıyız!
Farklılıkları severiz, çünkü biz de farklıyız!
Bire bir yakın ilgi çünkü her çocuk özeldir. Amaç: Çok boyutlu, donanımlı, her bakımdan dengeli ve sağlıklı gelişmiş, kendisi ve çevresiyle barışık, mutlu ve başarılı bireyler yetiştirmek. Farklılıkları severiz, çünkü biz de farklıyız!
“İcat çıkarma!” diyen bir sosyal gelenekten “inovasyonu” konuşan bir ortama gelmek elbette ki umut verici. Ancak farklılıkları sevip, farklı olanı benimsemedikçe “yeni dünyayı“ anlamak ve yakalamak mümkün olmayacak. Çünkü bu dünyanın en önemli kavramlarından birinin “yenilikçilik” olduğunu bilmek kadar; yeni fikirlerin yaratıcı ve farklı insanların eseri olduğunu da bilmemiz gerekir. Bu nedenledir ki, bizim okulumuzda farklılıklar ve yaratıcı fikirler zenginlik olarak kabul edilir ve desteklenir. Okulumuzda eğitim, bilimsel olduğu kadar sanatsal bir ortamda verilir. Çünkü sanat hem öğrenme biçimlerinin keşfini kolaylaştırır hem de insanı bütünleştirici bir işlev görür.
Mutlu Çocuklar Başarır!
İyi bir okuldan daha fazlasını vadediyoruz: Çocuğunuz için mutlu bir gelecek.
Bunu en iyi veliler bilir. Mutlu olmak için iyi bir okuldan mezun olmak yeterli değildir. Mutlu olmak için daha fazlasına ihtiyaç var. Kendini tanımak, hayatın ve zamanın farkına varmak, hedeflerini gerçekleştirecek duygusal, bilişsel ve davranışsal becerilere sahip olmak gibi. Çağdaş ve evrensel değerlerden ilham alan, lider bireyler ancak bu şekilde yetişebilir. Bu nedenledir ki, bir eğitim kurumu olarak sadece iyi bir okula hazırlamayı yeterli görmüyoruz. Bizim en büyük gayemiz, müfredata sıkışıp kalmadan çocuklarımıza hedeflerine varmaları ve çağı yakalamaları için gereken donanımları kazandırmak, mutlu bir yaşam sürmelerini sağlayacak bilgi ve birikimleri kazandırmaktır.
European Day Of Languages!
Avrupa Diller Günü!
Toplumun dil öğrenmenin önemi hakkında bilinçlendirildiği, çok dilliliği ve kültürler arası anlayışı geliştirmede dil öğrenmenin etkisine dikkat çekildiği Avrupa Diller Günü kutlu olsun!